Om briefingen

Velkommen til et inspirerende event, hvor vi dykker ned i, hvordan din virksomhed kan gøre sig attraktiv i rekrutteringen af Digitale Integratorer eller alternativt efteruddanne og udvikle dem internt. Den digitale transformation er i fuld gang, og med den følger behovet for specialiserede medarbejdere, der kan bygge bro mellem teknologisk udvikling, ledelse og forretning. Vores tre oplægsholdere vil guide dig gennem strategier, indsigter og cases, der kan styrke din virksomheds tiltrækningskraft og udvikling af Digitale Integratorer.

Eventet bliver livestreamet

Torsdag den 5. oktober kl. 14.00 til 15.00 

Hvis du er forhindret i at se med live, kan du stadig tilmelde dig og få tilsendt hele optagelsen efter udsendelsen. 

Mød talerne

Bettina Riis Vesterager
Bettina Riis Vesterager
TDC NET
Head Of Product Management
Daniel Bergsagel
Daniel Bergsagel
Ingeniøren
Head of Tech Relations
Dennis Roi Hansen
Dennis Roi Hansen
Version2 | Teknologiens Mediehus
Head of Intelligence & Audience
Hans Ubbe Ebbesen
Hans Ubbe Ebbesen
Engineer The Future
Direktør
Per Meinertsen
Per Meinertsen
Statens IT
IT chef

Dagens program

14.00 - 14.02

Vores vært Daniel Bergsagel byder velkommen til dagens briefing. 

 
14.02 - 14.15

Mød Mette Beck-Nielsen, der afdækker betydningen af De Digitale Integratorer. De er i stigende grad efterspurgt på arbejdsmarkedet fordi de spiller en afgørende rolle i at skabe forbindelsen mellem teknologisk udvikling og virksomhedens forretning. Ifølge Digital Dogmes kompetencebarometer står vi over for en udfordring - hele 80.000 Digitale Integratorer mangler tidssvarende digitale kompetencer. Mette Beck-Nielsen vil give et billede af, hvem integratorerne er som medarbejdergruppe, og hvordan man kan arbejde med uddannelse og opkvalificering af medarbejdergruppen.

v. Mette Beck-Nielsen, Digital Dogme

 
14.15 - 14.30

Virksomheder som skal tiltrække ingeniører og it-specialister har i årevis skullet mestre øvelsen med at kommunikere troværdigt og autentisk på et højt teknisk niveau. Men hvad gør man når målgruppen begynder at ændre sig og bliver mere kompleks og sammensat? Hvordan rammer man og hvordan engagerer man de digitale integratorer i sin talent attraction kommunikation uden at skræmme ingeniører, it-udviklere og dataloger væk? I dette oplæg ser vi på de digitale integratorers medieadfærd og -interesserer, vi ser på hvordan de ligner og adskiller sig fra digitale specialister og vi ser på konkrete eksempler med indhold der kan engagere dem.  
 

v. Dennis Roi Hansen, Version2 | Teknologiens Mediehus

 
14.30 - 15.00

Hvor hører den digitale integrator hjemme i organisationen - i den kommercielle eller tekniske del? Hvordan identificerer man den rigtige person, der både skal kunne fungere i it-organisationen og i salg? Hvilken baggrund er bedst og hvad skal der til for at kunne kompetenceudvikle en medarbejder til rollen? Disse og mange flere svar afsøger vi i et dobbeltinterview med Per Meinertsen (IT-chef i Statens IT) og Bettina Riis Vesterager (Head of Product Management i TDC NET), der deler deres erfaringer med at tiltrække og udvikle digitale integratorer.