Sådan øger du bundlinjen
At tracke og analysere data om aktivitet på virksomhedens website er hård valuta. Det udstyrer ansvarlige for salg, marketing og kommunikation med viden, der i sidste ende spiller en afgørende rolle i organisationens performance. Ingeniøren inviterer dig indenfor til en formiddag om hvordan det gøres!
I vores første briefing om bedre webdata i december 2024 blev teknologien bag Analytics Gateway gennemgået ift. at løse den voksende problemstilling med tab af data fra websites. Når op til ca. 70% af værdifulde data mistes dag efter dag pga. afhængigheder til cookies, samtykke mm. bliver vigtige marketing beslutninger samtidig mere upræcise og dårligere.
Denne briefing tager et dybere skridt ind i teknologien og beskriver de afgørende egenskaber og fordele ved at opsamle data uafhængigt af cookies. Tryg Forsikring fortæller, hvordan konkrete eksempler indenfor deres Nordic Web Analytics & Martech bidrager med et 3-cifret million beløb til den årlige bundlinje.
Gevinster på den korte og lange bane
Virksomheden PII Guard har udviklet Analytics Gateway et værktøj der, med ny teknologi og uafhængigt af cookies formår at give +100% mere og bedre data om websitebesøg- og aktivitet. Det kan gøres sammen med fortrukne analyse- og kampagneløsninger.
Se eller gense den første briefing fra december 2024: Forstå dine kunder via mere og bedre data.
Hvem deltager?
Briefingen er for alle der arbejder med digital udvikling af forretningen, herunder digitale marketing-professionelle, Martech, customer experience, performance marketing, dataanalyse af online adfærd, data scientists- analytics, UX- og webudviklere og andre der foretrækker at træffe beslutninger forankret i data, når resultater skal skabes.

Praktisk info
Briefingen afholdes hos:
IDA Conference
Kalvebod Brygge 31-33
1577 København V
Gode parkeringsmuligheder og tæt på Københavns Hovedbanegård.
Ingeniøren Events forbeholder sig retten til at afvise tilmeldinger uden for målgruppen eller fra direkte konkurrenter til vores samarbejdspartnere.
På scenen
Dagens program
08.30 - 09.00 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
09.00 - 09.05 | Nikolaj Sonne byder velkommen til talere og deltagere | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
09.05 - 10.10 | Vi åbner med en gennemgang af pointerne fra seneste webinar (Forstå dine kunder via mere og bedre data) og den overordnede problemstilling ridses op, nemlig at alt for mange slås med for få og for dårlige website analytics data! Svaret på denne udfordring er anonymisering af data uden reduktion af business value. Og ja, det er muligt at arbejde cookieless. Det giver ikke alene meget mere og meget bedre data – det er også god stil over for dine brugere. Hele filosofien illustreres via en case fra Tryg, der siden januar har anvendt værktøjet Analytics Gateway og nu kan fortælle om de første erfaringer, bump på vejen og gode råd til alle der vil kaste sig ud i arbejdet. Afslutningsvis sendes deltagerne til kaffepause med en opgave / ønske til egne analysemuligheder Martin Staal Boesgaard, PII Guard & Martin Vinter, Tryg Forsikring A/S | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
10.10 - 10.25 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
10.25 - 11.25 | Nikolaj er vært for en dialog med salen om aktuelle udfordringer med web analytics blandt publikum, og Staal & Vinter leverer svar og pointer. Fokus er herefter på E-commerce hvor vi dykker ned i viden om købsflow. Også her præsenter vi erfaringer fra virkelighedens verden. Afslutningsvis bliver der igen mulighed for at stille spørgsmål til eksperterne. Martin Staal Boesgaard, Martin Vinter m.fl. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
11.25 - 11.30 | Afrunding af formiddagen og på gensyn |