Jesper Bryde-Jacobsen Lars Konzack Camilla Zankl
Navn
Gamificeret træning for Industry 4.0
Beskrivelse

Hvordan kan træning og løbende læring i industrien blive mere effektiv, grundig og fleksibel? I forskningsprojektet AGAVE, har vi udforsket potentialerne ved gamification som en strategisk træningsmetode på fabriksgulvet. Du vil ved præsentationen lære om hvordan du kan gøre det og høre om konkrete resultater fra en virkelig case, hvor resultaterne fra forskningen er blevet brugt. Løsningen er målrettet læringsudvikling – fra on-boarding med jobbeskrivelser til løbende læring, og avanceret træning i planlægning i en dynamisk produktion. I en tid med stor medarbejder turnover og konstante proces ændringer, er der et behov for læringsløsninger, som nemt og hurtigt kan implementeres og vedligeholdes. AGAVE har udviklet spil som kan integreres i det daglige produktionsflow og kan let tilpasses ved ændringer i produktionen. På denne måde bliver gamification et redskab for løbende kompetence udvikling i industri 4.0.

Dato & Tid
torsdag den 6. november 2025, 14.15 - 14.45
Sal
Sal 1
Temaer
AI & Emerging Technologies

Slides fra seminar
Slides fra seminaret vil være synlige på denne side, hvis den pågældende taler ønsker at dele dem. Bemærk venligst, at du skal være logget ind for at se dem.