Sådan forøger du dataindsamling fra dit website

Cookierestriktioner, krav til samtykke og andre regulatoriske vilkår medvirker sammen med stadigt flere privacy-features i browserne til, at du går glip af data om mere end halvdelen af dine brugernes interaktion med jeres website. Og det bliver kun værre fremadrettet.

Virksomheden PII Guard har udviklet "Analytics Gateway" et værktøj der, med ny teknologi formår at give mere og bedre data om websitebesøg- og aktivitet, og ofte vil medføre at virksomheder helt siger farvel til cookies og consent bannere. Det gøres uafhængigt af fortrukne analyse- og kampagneløsninger, og er i tillæg ca. 10 gange bedre end serverside tracking/tagging.

I studiet


Martin Staal Boesgaard
PII GUARD
CEO

Martin Vinter
Tryg Forsikring A/S
Director, Head of Nordic Web Analytics and Martech

Nikolaj Sonne
SonneINC
Journalist, ordstyrer

Hvem ser med?

Briefingen er for alle der arbejder med dataanalyse af online adfærd, herunder digitale marketing-professionelle, data scientists- analytics, customer experience managers, UX- og webudviklere og andre der foretrækker at træffe beslutninger forankret i data.  

Dagens program

10.00 - 10.05

Nikolaj Sonne byder velkommen og kridter banen op til dagens briefing. 

 
10.05 - 10.50

Briefingen gennemgår teknologien bag, men også mulighederne i løsningen og det potentiale, der åbnes for, når virksomheden får mere og bedre webdata. Tryg Forsikring deltager og deler sin motivation og overvejelser. Briefingen præsenterer og diskuterer mulighederne for:

  • Dobbelt så meget data om brugernes interaktioner med din hjemmeside.
  • Cross-site/cross-browser identificering og kombination af data fra/til flere platforme.
  • +10-15% stigning i konverteringsrater
  • Bedre content planning, design og optimering af audience experience / UX

Alt sammen uden at gå på kompromis med privacy mv.

 
10.50 - 11.00

Seerne byder ind med spørgsmål og overvejelser til panelet, der sammen med Nikolaj ser på perspektiver, potentiale og faldgruber